Kurumsal Web Tasarım Anlayışı

Kurumsal Web Tasarım Nedir?

Web tasarım geliştirme süreçlerinde, müşteri ile ilk tanışma (arama motorları üzerinden, referanslar üzerinden vb.) randevu organizasyonu/web satış ziyareti, web tasarım pazarlama faaliyetleri, telefon iletişimi, web sitesi iletişim formu, çağrı merkezi bilgi alışverişi, tüm doğrudan pazarlama işlemleri, müşteri hizmetlerinde şikayet dinleme, fatura gönderme, alacağı tahsil etme, web tasarımı satış sonrası destek hizmeti gibi hali hazırda ilişki içine girdiğimiz yolların tümünün kullanımı kurumsal web tasarım iş süreçleri olgusunu ifade etmektedir.

Kurumsal web tasarım aslında nedir? Kurumsal web tasarım site tasarım ve alt yapısıyla mı alakalıdır yoksa süreçlerle mi ilgilidir? birNC’ye göre tam olarak müşteri odaklı gerçekleştirilen iş süreçlerinin hepsidir. birNC’nin kurumsal iş süreçlerini keşfetmek için ► web tasarım sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Kurumsal Web Tasarım
Kurumsal Web Tasarım

Yani;
Web projesinin muhtevasını değil iletişim sürecini ifade eder, yapılan modern web tasarım çalışmalarını değil, oluşturulan kurumsal bütünlüğü ifade eder kurumsal web tasarım.

Kurumsal web sitesi tasarımında müşteri etkileşiminin rekabet üstünlüğü açısından çok önemli bir yanı var. Web tasarım süreçlerindeki bu etkileşimin amacı müşterinin kendisi ile ilgilenildiğini hissetmesini sağlamak. (Amiyane tabirle onu okşamak değil.)

Müşterinin kendisi ile en iyi şekilde ilgilenildiğini hissetmesi, ona sizin kurumunuz hakkında sempati duyguları yükler. Ama bizim geliştirme sürecindeki etkileşimden kastımız müşteri ile çift yönlü diyalog içine girmek. Bu diyalog sayesinde müşteri hakkında öyle özel bilgiler elde edebiliriz ki, bu bilgiye dayanarak onun için hiçbir rakip web tasarım firmalarının düşünemeyeceği sunumlar geliştirebiliriz.

Unutulmaması gereken şu; web sitesi anasayfa arayüz tasarımının taklidi çok kolaydır. Ama müşteri hakkında elde edilmiş olan bilgiye dayanarak o müşteri için geliştirilen özel tasarımların ve hizmetlerin taklidi olanaksızdır. Zaten kurumsal web tasarımının önemi burada; şirket kar oranlarını ve müşteri sadakatini artırarak sıradanlaşmaktan kurtulmak ve ► web tasarım fiyatları düşüş trendini durdurmak. Yani karlılığa geri dönüş.

Web Tasarım

Üstelik müşteri hakkında etkileşim süreci boyunca edindiğiniz bilgiler o müşteri ile ilgili kümülatif bir öğrenme süreci haline dönüştüğü ölçüde rakibinizin sizi yakalaması giderek daha zor ve hatta olanaksız hale gelebilir. Yukarıdaki durum kurumsal web sitesi tasarımı ve müşteri ilişkileri yönetimi konusunu ciddiye almak için yeterince önemli bir motivasyondur.

Web Sitesi Çalışmalarında Kurumsal Tasarım Anlayışı

İçerikte, tasarımda, üretimde ve pazarlamada daima güncel ve akılcı olmak zorundayız. Modern, çağın gereklerine ve süreçlerine uygun bunlara ek olarak yenilikçi bir bakış açısıyla hizmete devam etmek durumundayız.

Faaliyetlerin hangi alanında ve kolunda bulunuyor olursak olalım, özellikle dijital dünyada iz bırakmak isteyenlerin bu noktalara dikkat etmesi, sektörde iz bırakmak adına büyük önem arz etmektedir. Tam da bu noktada ihtiyaçlara uygun hizmet vermek ve son kullanıcıya dahi başarılı çalışmalar ulaştırabilmek adına web tasarımın en ince ayrıntılarını birNC, “Kurumsal Web Tasarım” başlığı altında şöyle belirtmektedir:

Özgün ve Köklü Olmak Yetmez

Kurumsal website tasarımı artık çağın ihtiyaçlarına ve bu ihtiyaçların gereksinim yarattığı süreçlere hakim olabilmekten yana. Kullanılacak araçlar, uygulanacak metodlar ve tasarımlar bu sürecin daha etkin kullanılmasına yönelik araçlar oluyor. Dolayısıyla sadece özgün ve köklü bir isim olmak, sadece tasarım kısmında değil marketing, içerik, son kullanıcı veya tüketici kısmında yetersiz kalıyor. Hal böyle olunca ihtiyaçları güncel olarak analiz eden, son kullanıcıya dahi hizmet verebilecek web tasarımlar daima başarıyı yakalıyorlar.

15

Hem maddi kazançların, hem de manevi kazanımların yörüngesi bu noktaya dikkat eden isimlerde olduğu gibi, pastadaki büyük payı da yine onlar alıyorlar.

Tasarımsal açıdan bir ürünün veya içeriğin kurumsal web sayfası tasarımı anlayışına hakim olması, yukarıdaki başarıyı ve büyük pastanın sahibi olmayı sağlıyor.

Kalite Daima Pahalıdır Anlayışından Vazgeçip Kampanyalara Yönlendirin

E-ticaret üzerine markalaşmış, ürün yönetimi ve kitle yönetimi konularında en başarılı isimlerden olan bir çok firma aslında kaliteyi satmaktan daha büyük ve önemli faaliyetler uyguluyorlar. Kampanya! Ürünlerin kaliteli olması, kaliteli oldukları kadar fiyatlarının da biraz pahalı olması elbette ki kabul edilebilir bir yerde. Ancak ürünleri daha çok satabilmek ve yerlerini koruyabilmek adına daima kampanyalara kişileri yönlendiriyorlar.

Kurumsal web tasarım artık sadece tasarım değil, içerik kontrolü, marketing ve kitle yönetimi gibi konularla da iç içe bir kavram.

Tüketicileri veya ziyaretçileri sitede tutmak yetmiyor, onları harekete geçirecek veya satışa yönlendirecek hamleleri de iyi analiz edip kullanmak gerekiyor. Dolayısıyla kişilere ve kitlelere bu yönde adımlar attırabilen isimler hafızalarda ve pazarda yerini alıyorlar. Bu yöntem bazen bir açılır pencere olabileceği gibi, kayıtlı kullanıcılara veya ziyaretçilere bir günaydın mesajı, günlük ziyaretçi sayılarına göre dağıtılan bir indirim kuponu hatta ve hatta tüm bunların dışında belirli miktarlara kadar ücretsiz alışveriş hakkı verilmesi gibi seçenekler olabilir.

Tasarımda Kurumsal Marka Kimliğinizi Yansıtın ve Trend Oluşturun

Görsel açıdan dönemsel olarak etkili sonuçlar vermiş tasarımlar ve kurgular bütün platformlarda etkili sonuçlar yaratmayabilir. Elbette ki tasarımsal süreçleri analiz etmek, bazılarını kullanmak ve yararlanmak yerinde bir davranış, ancak içeriklerinizin ve tasarımınızın marka değerinizi ve vizyonunu yansıtması da gereklidir. Trendleri takip etmek ve yakalamak adına marka imajınızı ve içeriklerdeki kalitenizi zedelemeyin. Firmanıza uygun ► özel web sitesi tasarımları ile trend sitelerle kullanıcılara ulaşın.

web-sitesi-kurumsal

Çünkü profesyonel web sitesi tasarımı, tüketiciyi ve kullanıcıyı uzun süre sitede tutmanın yanı sıra, marka imajı oluşturmak, kalıcı bir kitle yaratmak işidir aynı zamanda. Dolayısıyla içeriklerin, tasarımsal ve teoriksel açıdan kurgusu, harmanlanması ve faaliyete geçirilmesi bu noktada önem arz etmektedir. İstediğiniz kadar köklü bir markanın ürününü satın, istediğiniz kadar son kullanıcı testi yaptırın, yukarıda sayılan kavramlardan bir tanesini dahi atlar veya eksik yaparsanız başarısız olursunuz.

Kurumsal ve modern web sitesi projeleri gerçekleştirmek, bunları da uzun vadede işinize yaramayacak faaliyetler olarak düzenlemek pazar payınızın ve içeriklerinizin problem yaşamasına neden olacaktır. Bu nedenle bahsi geçen tüm süreçlerin ve etmenlerin eş zamanlı ve entegreli olarak yürütülmesi gerekmektedir.

Kurumsal web tasarım nedir yazısıyla ilgili varsa gördüğünüz hataları info@birnc.com.tr mail adresine ileterek ilgili okuyuculara kusursuz bir yazı sunmamıza destek olabilirsiniz. Okuduğunuz için çok teşekkür ederiz. İşlerinizde üstün başarılar.

Yazan / Derleyen: birNC

Kurumsal Web Tasarım Nedir?” üzerine 6 yorum

  1. Merhaba,

    Kurumsal web tasarım ve süreçleri hakkında.ne güzel bir yazı. Kaleminiz hiç durmasın. Beni yorum yazmaya teşvik eden karşılaştığım ender yazılardan bir tanesi. Başarılar diliyorum.

    Liked by 1 kişi

    • Merhaba,

      Türkiye’nin WEB TASARIM markası olarak olağan misyonumuzu yerine getiriyoruz. Bizi takibiniz ve değerli yorumunuz için çok teşekkür ediyoruz.

      Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s